خواب آورهای گیاهی

گیاهان دارویی خواب آور

بی خوابی و بدخوابی یکی از معضلاتی است که همه برای یکبار هم تجربه آن را داشته ایم و از آنجاییکه کمبود خواب یکی از عوامل ایجاد انواع بیماری ها در بدن است بنابراین لازم است همه انسان ها سعی کنند خواب کافی داشته باشند.

برای غلبه بر این مشکل راه های زیادی وجود دارد در این مطلب از سایت مای هربال شما را با بهترین روش درمان بی خوابی که  استفاده از مکمل های گیاهی یا حتی مصرف خود آن گیاه است آشنا می کنیم و خواب آورهای گیاهی را به شما معرفی می کنیم . برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

گیاهان دارویی خواب آور

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که برای به خواب رفتن دردسر دارید و شب ها ناچارا بیدار می مانید و برای خوابیدن تلاش می کنید اما نتیجه ای ندارد و در نتیجه صبح انرژی لازم برای انجام فعالیت های روزانه تان را ندارید می توانید با مصرف گیاهان دارویی که خاصیت آرامبخشی دارند بر این مشکل غلبه کنید. در این قسمت برخی از گیاهان دارویی خواب آور را به  شما معرفی می کنیم.

خواب آور گیاهی گل ساعتی

بر طبق آزمایشات بالینی انجام شده مصرف دمنوش گل ساعتی برای داشتن خوابی راحت و آسوده به شما کمک می کند . با توجه به اینکه یکی از عوامل اصلی ناتوانی در به خواب رفتن اضطراب و اعصاب است  این گیاه دارویی باعث آرام شدن اعصاب و اضطراب می شود.

این گیاه دارویی باعث آرام شدن بدنتان نیز می شود. عصاره این گیاه نیز دارای خواص درمانی است از جمله اینکه اعصاب افرادی را که از سندرم پای بیقرار رنج می برند, آرام می کند؛ بیماری که بیشتر شب ها روی می دهد.

خواب آور گیاهی اسطوخودوس

اسطوخودوس یا استوقدوس نیز از جمله گیاهان دارویی معروف و پرمصرف در برطرف کردن بی خوابی است . رایحه استوقدوس نیز برای برطرف کردن خستگی یک روز کاری کافی است.

گیاه دارویی اسطوخودوس دارای خاصیت آرامبخشی است شما می توانید برای داشتن خوابی آسوده دمنوش این گیاه را ۱ ساعت قبل از خواب بنوشید.

نتایج آزمایشات بالینی نشان داده اند که خواب اور گیاهی اسطوخودوس اضطراب و بیخوابی را کاهش می دهد و باعث افزایش کیفیت خواب نیز می شود. در پژوهش های انجام شده مشخص شده است که این گیاه, مرحله خواب موج آرام را طولانی تر می کند. خواب موج آرام  نوعی خواب عمیق است که برای سرحال و باانرژی بیدار شدن ضروری است.

پخش کردن رایحه این گیاه از طریق افشاندن عصاره روی بالشت یا استفاده از دستگاه, باعث می شود که با ارامش بخوابید و صبحی پرانرژی را آغاز کنید.

خواب آور گیاهی شقایق کالیفرنیا

خواب آور گیاهی دیگر شقایق کالیفرنیا است این گیاه دارویی که به عنوان یک متعادل کننده ملایم برای هیجانات و یک درمان آرام بخش برای زمان هایی است که استرس دارید. این گیاه درکاهش اضطراب های روزانه موثر است و کمک می کند تا بدون احساس گیجی و عوارض ناخواسته ای که بیشتر داروهای شیمیایی دارند به خواب بروید.

علاوه بر آن شقایق کالیفرنیا یک ضداسپاسم است  وعلائم فیزیکی استرس و درد را نیز تسکین می دهد. این گیاه دارویی در کاهش حالت های ناشی از شکم درد در نوزادان نیزمفید است.

شما می توانید از این گیاه دارویی خواب آور برای کاهش واکنش های استرسی مانند شب ادراری یا آسم در بچه هایی که در سنین مدرسه هستند به عنوان یک راهکار طبیعی استفاده نمایید.

برای مصرف شقایق کالیفرنیا می توانید در چای از آن استفاده کنید و یا همراه با لوسیون ها و انواع روغن به صورت موضعی استفاده کنید.

خواب آور گیاهی رازک

رازک, یکی دیگر از خواب آورهای گیاهی است که دارای مزه ای تلخی است و برای مبارزه با اضطراب و بی قراری بسیار مفید است. در صورتیکه مدام از خواب می پرید, این گیاه به شما کمک می کند تا بتوانید آن قدر در خواب بمانید تا زمانی که به خوبی استراحت نمایید. به دلیل اینکه رازک تلخ است, نمی توانید مقدار زیادی از آن را با چای ترکیب کنید استفاده مقدار کمی از گیاه نیز خاصیت آرامبخشی به شما می دهد و بی خواب تان را برطرف می کند.

توجه : در صورتیکه برای برطرف کردن مشکل بی خوابی از داروهای خواب آور مصرف می کنید از رازک استفاده نکنید زیرا باعث تشدید اثر دارو می شود.

خواب آور گیاهی بابونه

یکی دیگر از خواب آورهای گیاهی بابونه است. دارویی سبک که معمولاً شب ها همراه با چای دم می کنند. این گیاه علاوه بر کاهش اضطراب و بیخوابی, باعث کمتر شدن احساس ناخوشی و کسالت جسمی نیز می شود. از دیگر خواص و فواید آن تسکین علائم سوزش معده, تهوع و کولیت است. همچنین تأثیری آرامبخش روی خراش ها و حساسیت های پوستی دارد.

در صورتیکه می خواهید تأثیرات بابونه را قوی تر کنید می توانید از دمنوش بابونه استفاده کنید.

مطالب مرتبط

نظر خود را در رابطه با این مطلب بیان کنید