چند غذا برای تقویت هوش

تقویت هوش

آیا می خواهید هوش خود را تقویت کنید ؟ در این مطلب شما را با چند غذا برای تقویت هوش آشنا خواهیم کرد که باعث تقویت حافظه تان می شود در نتیجه عملکرد ذهنی شما را بالا می برد ا مای هربال همراه باشید.

نکته ای که لازم است به آن توجه کنید اینست که بهتر است از مصرف غذاهایی که ارزش غذایی ندارند پرهیز کنید ,غذاهایی که فقط باعث افزایش وزن و چاقی شما می شوند و نه تنها حافظه شما را تقویت نمی کنند بلکه باعث افزایش کلسترول خونتان نیز می شوند.

مواد غذایی که باعث تقویت هوش ما می شوند عبارتند از :

 

۱- اسفناج :

اسفناج به دلیل داشتن بافت های گیاهی از بروز بسیاری از بیماری ها در خانم های پیشگیری می کند.براساس تحقیقات انجام شده ثابت شده خانم هایی که از اسفناج و دیگر سبزی های سبز استفاده می کنند , پیر شدن سلول هایشان به تاخیر می افتد.این گیاه به دلیل آنزیم هایی که در برگ های آن است ,سیناپس بین سلول های را تسهیل می بخشدو هوش را تقویت می کند.

اسفناج دارای ماده دارویی به نام فولیک اسید نیز است که در جهت تقویت حافظه موثر خواهد بود علاوه بر آن این سبزی برای افرادی که دارای عارضه ی قلبی هستند نیز بسیار مفید می باشد. اسفناج حاوی مواد آنتی اکسیدان نیز است.

 

۲- قهوه :

قهوه یکی دیگر از مواد غذایی است باعث تقویت هوش می شود این دانه دارای موادی مانند :آنتی اکسیدانها, آمینو اسید , ویتامین و مینرال است . مخصوصا اگر دانه های قهوه را دم کنید و بخورید برای تقویت حافظه بسیار مفید می باشد.قهوه به دلیل دارابودن کافئین در تقویت حافظه موثراست. از دیگر خواص این دانه می توان به خاصیت ضد آلزایمر بودن آن اشاره کرد.

 

۳- غلات :

مصرف غلاتی مثل سویا , لوبیا , نخود فرنگی ,عدس , سبزیجات دارای روغن بسیار مفیدی هستند که در جهت تقویت حافظه لازم و موثر می باشد .

۴- میوه و سبزیجات :

میوه و سبزیجات دارای آنتی اکسیدان های بسیار مفیدی هستند که مصرف آنها  برای تقویت هوش و حافظه موثر است .

 

۵- تخم مرغ :

یکی دیگر از مواد غذایی برای تقویت هوش تخم مرغ است بخصوص اگر زنان باردار در هنگامی که جنینی را در رحم دارند,تخم مرغ مصرف کنند در هوش فرزندشان بسیار موثر است .

 

۶- ماست :

یک پیاله ماست دارای امگا ۳ و دی اچ ای است .امگا ۳ و دی اچ ای از جمله مواد بسیار مفید برای  تقویت حافظه می باشند .اگر فرزندتان در زمان رشدش هر روز ماست مصرف کند,تاثیر بسیاری را بر روی رشد او می گذارد .

 

۷- انبه :

انبه یکی از میوه هایی است که برای تقویت هوش و حافظه می توانید مصرف کنید. با این که این میوه چرب بوده و دارای بافتهای چربی است اما باعث تسریع گردش خون می شود. سریعتر شدن گردش خون باعث می شود خون بیشتری به مغز برسد در نتیجه این این میوه در تقویت حافظه موثر خواهد بود .

 

۸- سیب زمینی :

محققان استرالیایی به تازگی دریافته اند که موادی مانند کربوهیدرات هاییکه به وفور در سیب زمنی یافت می شوند باعث تقویت هوش و حافظه می شوند .

۹- ماهی :

یکی از مواد غذایی که برای تقویت هوش و رشد سریع تر سلول های مغز توصیه می شود ماهی است.

 

۱۰- شکلات :

مصرف شکلات نیز در تقویت حافظه موثر است البته بهتر است شکلات هایی را مصرف کنید که یا تلخ هستند و یا حاوی شیر باشند.

 

مطالب مرتبط

نظر خود را در رابطه با این مطلب بیان کنید