طرزتهیه خوراک کدوی رژیمی

طرزتهیه خوراک کدوی رژیمی - غذای رژیمی

همانطور که در یکی از مطالب در رابطه با خواص کدو سبز و رابطه آن با لاغری صحبت کردیم در این بخش از سایت گیاهان دارویی یک غذای رژیمی با کدو را به شما آموزش می دهیم ما را از نظرات خود آگاه کنید.

طرزتهیه خوراک کدوی رژیمی غذای امروز است که به شما پیشنهاد می کنیم برای سلامت و در عین حال کاهش وزن خود این رسپی را درست کنید . در این رسپی به روش سنتی کدوی تفت داده را با روغن زیتون , کره و پیاز و سبزیجات اعم از آویشن و جعفری درست می کنیم و یک غذای رژیمی سالم خواهیم داشت که به گیاه خواران هم توصیه می کنیم آن را حتما انتحان کنند.

مواد لازم خوراک کدوی رژیمی

برای طرزتهیه این غذای خوشمزه و سالم به نیم ساعت زمان نیاز دارید خب حالا بریم سراغ مواد لازم که عبارتند از:

مواد ذکر شده برای ۴ نفراست

روغن زیتون :  دو قاشق غذا خوری

کره بدون نمک : یک قاشق غذاخوری

پیاز ریز شده : یک چهارم فنجان

جعفری خرد شده و تازه : یک چهارم فنجان

کدو سبز قطعه قطعه شده : ۴۵۰ گرم

آویشن: یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه خوراک کدوی رژیمی

بعد از اینکه برای درست کردن غذای رژیمی با کدو مواد را آماده کردیم لازم است در یک تابه روغن زیتون و کره را بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا به حالت شناور شود حالا پیاز , جعفری و نمک را در روغن بریزید و تفت هید تا نرم شوند ولی سرخ نشوند .

در مرحله بعد کدو خرد شده را همراه سر آنها (اگر دوست دارید) به مواد تابه اضافه کنید و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بگذارید بماند و پخته شود.

حالا می توانید غذای رژیمی خوشمزه را  با اضافه کردن کمی آویشن خشک شده روی آن میل کنید.

نوش جان

نکته : همانطور که در دستور تهیه ذکر شد می توانید رد صورت تمایل از سر کدو هم در غذا استفاده کنید در اینصورت توجه کنید که زمان طبخ نه باید آنقدر طولانی باشد که سر کدوها له شود  و نه باید کم بپزد که سفت باشد.

مطالب مرتبط

نظر خود را در رابطه با این مطلب بیان کنید