با خوردن این خوراکی ها باهوش می شوید

با خوردن این خوراکی ها باهوش می شوید

۷ غذا که باعث افزایش تمرکز شما میشود و قدرت مغز تان را بالا میبرد را در این مطلب می خوانید با مای هربال همراه باشید.

توت ها : از میوه هایی که ابتلا به زوال عقل را کاهش میدهد و جزء بهترین خوراکی های ضد پیری است در رابطه با خواص توت ها می توان گفت یکی از فو ق العاده ترین خوراکی هایی است که مغز را از استرس و اکسیداتیو شدن محافظت می کند.

یکی از انواع مفید این دسته زغال اخته است که علاوه بر طعم خوبی که دارد باعث تقویت حافظه و تمرکز میشود . می توانید زغال اخته را به ماست یا سالاد اضافه کنید و از طعم و مزه آن لذت برده و انرژی بگیرید .

شکلات : با خوردن این خوراکی باهوش میشوید ، شکلات تیره به مغز کمک میکند زیرا سرشار از آنتی اکسیدان است که با رادیکال های آزاد مبارزه میکند و از اکسیداتیو شدن سلول ها جلوگیری میکند .کافئین موجود در آن نیز باعث تقویت حافظه و تمرکز خواهد شد.

شکلات تیره - تقیت حافظه - با خوردن این خوراکی ها باهوش می شوید

ماهی : مصرف غذاهای دریایی , حداقل ۱ بار در هفته برای سلامت بدن از جمله  قلب و مغز مفید هستند ماهی از جمله غذاهای دریایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای مغز و تقویت عملکرد آن بسیار مفید می باشد. اسیدهای چرب موجود در ماهی به افزایش عملکرد توابع حافظه کمک می کنند.

از انجاییکه بدن ما نمی تواند این اسید های چرب را به تنهایی تولید کند بنابراین نیاز به دریافت آن از منابع دیگر هستیم که انواع مختلف ماهی برای این منظور مفید خواهد بود با خوردن این خوراکی باهوش میشوید.

هویج : خوراکی دیگری که در بازگرداندن حافظه و کاهش التهاب مفید است و علاوه بر آن باعث تقویت بینایی نیز میشود. لوتئین, ترکیب موجود در هویج, کاهش حافظه در دوران پیری را کاهش میدهد و برای سلامت مغز نیز مناسب است. رزماری, روغن زیتون و کرفس نیز خوراکی های دارای لوتئین هستند.

گردو : در مبارزه با سلول هایی که به مغز آسیب وارد می کند مفید است زیرا حاوی آنتی اکسیدان ها است .شکل ظاهری آن مثل یک مغز کوچک است با خوردن این خوراکی نیز باهوش میشوید زیرا دارای اثرات بسیار مفیدی بر روی مغز است که مطالعات دانشمندان این موضوع را ثابت کرده است .

با خوردن این خوراکی ها باهوش می شوید -  گردو و تقویت حافظه

دانه کدو تنبل : این خوراکی نیز برای مهار تفکر و تقویت حافظه مفید است. حاوی مقادیر زیادی ویتامین های مفید برای تقویت حافظه و تمرکز ذهن است طوریکه حتی خوردن ۱ عدد بذر کدو تنبل روزانه برای مغز بسیار مفید است.

اسفناج : از بهترین سبزیجات برگ سبز است که برای کل بدن و ذهن بسیار مفید است. این سبزی حاوی ویتامین E است که باعث بهبود بافت مغزی میشود. علاوه بر آن حاوی لوتئین ( یک آنتی اکسیدان) است که برای مقابله با کاهش حافظه و زوال عقل مفید است.

مطالب مرتبط

نظر خود را در رابطه با این مطلب بیان کنید